.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قائمشهر میزبان یک رویداد بزرگ فرهنگی با نام کلیا
کلیا که برای نخستین بار در این شهرستان به اجراء در خواهد آمد،در قالب و شکلهای متنوع و مختلفی از جمله مقاله،تحقیقات،اجرای موسیقی زنده محلی و پاپ توسط هنرمندان استان و کشور،ایستگاه نقاشی و ..... ارائه خواهد شد.

شمال نیوز:به همت اعضاء شورای اسلامی شهر قائم شهر کلیا در راه است.

ابراهیمی رئیس شورای اسلامی شهر قائم شهر نیز با قدردانی از پیشنهاد دهندگان این حرکت فرهنگی افزود: توجه به فرهنگ بومی و محلی و تقویت برنامه های فرهنگی در این حوزه یکی از اهداف اصلی به شمار می رود.
وی گفت: تلاش شده که با استفاده از توانمندی های ویژه شهرستان و با حضور نیروهای متخصص بومی از این ظرفیت ها در راستای برنامه ریزی بهره برداری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قائم شهر خاطر نشان کرد: از دوستانی که در عرصه های فرهنگی فعالیت می کنند تقاضا دارم با کار کاشناسی قدم در این عرصه بگذارند تا با استفاده از نظرات کارشناسی آنها برنامه بهتر و در خور شان شهرستان برگزار نمائیم.
طیبی نائب رئیس شورای اسلامی شهر قائم شهر نیز با تاکید بر توجه به فرهنگ بومی گفت: فرهنگ بومی "کلیت در هم تافته ی باورها، ارزش ها ،هنر، فنون، آداب و اعمال جامعه ومشخص کننده ی ساخت وتحول کیفیت زندگی "است که افراد جامعه به طور ناخودآگاه در این فضای اقیانوس وار زیست می کنند.
این نوع فرهنگ چون در یک سیر تکاملی طبیعی و بنا به نیازهای واقعی شکل گرفته و به ندرت دچار اضمحلال شده است.به همین جهت آن را اصیل به شمار می آورند.
وی در پایان ضمن استقبال از این حرکت اصیل بومی اشاره کرد: از اندیشمندان ،هنرمندان ،رسانه ها و..... انتظار داریم با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ بومی ما را از نفطه نظرات کارشناسی خود بهره مند سازند.

 

 

سید جعفر موسوی سرپرست شهرداری قائم شهر نیز ضمن با اهمیت خواندن این طرح گفت: توجه به برخی مسائل بومی محلی بعنوان سرمایه های فرهنگی کشورضروری و پرداختن به فرهنگ اصيل، سنتي و غني ايراني با تاکيد براسلاميت در عرصه هنرهاي مختلف ما را در برابر تهاجم دشمن واکسينه و مصون مي کند.

 

 

 

 


مدیر مالی و اداری شهرداری و دبیر برگزاری این جشنواره از مجموعه برنامه هائی تحت عنوان کلیا خبر داد.
مهندس رضا رحیمی مدیر مالی و اداری شهرداری قائم شهر و دبیر نخستین جشنواره کلیا از برگزاری این جشنواره در پایان مهرماه خبرداد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری قائم شهر این جشنواره که از بخشهای متنوعی برخوردار است با موافقت کلی اعضاء محترم چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قائم شهر مواجه و مقرر گردید جزئیات این طرح فرهنگی بررسی گردد.
رحیمی افزود: کلیا که برای نخستین بار در این شهرستان به اجراء در خواهد آمد،در قالب و شکلهای متنوع و مختلفی از جمله مقاله،تحقیقات،اجرای موسیقی زنده محلی و پاپ توسط هنرمندان استان و کشور،ایستگاه نقاشی و ..... ارائه خواهد شد.
وی همچنین گفت: با هماهنگی صورت گرفته قرار است این جشنواره بعنوان یک رویکرد فرهنگی ثبت و در سالهای بعدی دبیرخانه دائم این جشنواره به شهرداری قائم شهر سپرده شود.
دبیر جشنواره خاطر نشان کرد: بزودی فراخوان شرکت در این جشنواره از طریق جراید عمومی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
رحیمی افزود: هدف ار برگزاری این جشنواره آشنائی مردم این مرز و بوم با فرهنگ محلی،معرفی و ترویج توانائیهای مردم با رویکرد هنری خواهد بود.
سرکار خانم زهرائی فر مدیر اجرائی برگزاری این جشنواره نیز با تائید این خبر افزود:در سال نخست برگزاری این جشنواره قرار است حیطه فعالیت و ارائه بسته های فرهنگی استان را شامل شود ولی در سالهای آتی دامنه این فعالیت بصورت کشوری خواهد بود.
خبرهای تکمیلی این رویداد بزرگ فرهنگی متعاقبا" از طریق همین رسانه به اطلاع علاقمندان و هنر دوستان خواهد رسید.




ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک قایمشهری 29 شهريور 1392
چه جالب منتظرم ببینم چطوره و اینکه شورا و شهرداری باهم متحد شدند یک کم عجیبه و البته جای خوشحای داره راستی چرا عکس مدیر اجرایی را نگذاشتند فرقش با بقیه چیه .راستی این شهردار جدید از قبلی خوش تیپ تره.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.